سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چاکراه عشق(انرژی درمانی)
اگر بنده آجل و پایان آن را مى‏دید ، با آرزو و فریبندگیش دشمنى مى‏ورزید . [نهج البلاغه]
>>محسن تهرانی ( یکشنبه 87/4/9 :: ساعت 3:17 صبح)

 

 

 بدون مقدمه 2

 ... ادامه مقاله دوم

   

داشتیم میگفتیم که برای شناخت هر علمی 3 چیز مهم و حیاتی است ، که اولین آن تعریف یک علم بود  .

 

  2- موضوع آن علم

       ما باید قبل از هر چیز بدانیم آنچه را که در پی تعلیمش هستیم در چه موردی و راجع به چه موضوعی بحث می کند ، این به ما می گوید اگر نسبت به موضوع اون علم علاقه ای نداریم ، قبل از ورود و اتلاف وقت باید از کنارش گذشت .

    تمام علوم بشری و ماورایی از یک موضوع خاص پیروی می کنند ، گاهی یک علم چند موضوع را در خود دارد ، اما یک موضوع آن حائز اهمیت است .

               مثلا درعلم پزشکی می گویند موضوع آن بدن انسان است

       

3- هدف آن علم

این یک امر مسلمی است که همه چیزدرعالم خلقت هدفی را دنبال می کند ، و هیچ علمی از آن مستثنی نیست ، اگر یک علم دارای تعریف و موضوع باشد اما هدفی در آن نباشد فی الواقع بی ثمراست و بی نتیجه.  

       در علم پزشکی هدف اصلی آنرا می توان تشخیص و درمان دانست           

  تعریف و موضوع بدون هدف هیچ ساختاری ندارد ، و صرفا مثل کسی است که پزشکی را می داند اما هیچگاه درمان نمی کند .

    یک نکته مهم راجب هدف تا یادم نرفته بگم ، گر چه این مطلب بحث مفصلی رو می طلبه ، اما جهت آشنایی شما حیفم اومد اونو نگم .

    روانشناسان هدفی رو خوب و ایده آل میدونند که 5 تا مشخصه داشته باشه ،که اصطلاحا به اون اسمارت  SMART )) میگن ، که در واقع هرحرف نشانه یک شرطه ، مثلا میگن یک هدف خوب باید رئال REAL) ) و واقع گرا باشه .

               ( توضیح بیشتر راجب اسمارت بمونه سر فرصتش )

 

    حالا با این مقدمه نسبتا مشروح میریم سراغ بحث خودمون ، اگه یادتون باشه ما میخاستیم راجب انرژی درمانی بدونیم ، گفتیم قبل از شروع باید یه تعریف کاملی از اونو مطرح کنیم تا هر کس بخاد وارد بشه بدونه که اون چه علمیه موضعش چیه و هدف از اون چی میتونه باشه ؟.


  نوشته های دیگران ()
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 3
بازدید دیروز:  3
مجموع بازدیدها:  48743
منوها
» درباره خودم «


چاکراه عشق(انرژی درمانی)
محسن تهرانی
اهل تهرانم ، روزگارم بد نیست ، در همسایگی ما خدا بیدار است ، آسمانم آبی است و زمینم زیبا ، در کویر دل من ، غنچه ایی روییده که باندازه ی دنیای شما جا دارد ، اهل تهرانم ، تا ملاقات سحر ، چشمهایم همه شب بیداراست ، من دراین آبادی پی چیزی میگردم ، پی باران خدا ، پی اسرار ازل ، من تو را خواهم برد ، پی همراه دلم ، پی نجوای غزل ، آسمانم آبی است ، و تودرکنج دلم جا داری.

» پیوندهای روزانه «

ستاره(راز عشق) [139]
سفر به ماوراء [379]
عاشق دلباخته [162]
یوسف دنیا به روایت یوسف [134]
یک طلبه با عبای مشکی [175]
[آرشیو(5)]


» آرشیو مطالب «

آغاز دفتر بنام خدای عشق
انرژی درمانی از توهم تا واقعیت

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

ستاره(راز عشق)
چاکراه عشق